Slagwerkgroep A

De Slagwerkgroep van Muziekvereniging Servaes bestaat uit een aantal enthousiaste slagwerkers die het publiek altijd weer weten te boeien met hun ritmische klanken. Het te spelen repertoire en de instrumenten werden steeds weer aangepast aan de grote veranderingen die vooral de laatste 10 jaar plaatsvonden in de wereld van de slagwerkmuziek.

Werden aanvankelijk uitsluitend met de bekende platte trommels en een grote trom alleen maar marsen gespeeld, thans wordt met een veelvoud van instrumenten een breed scala van muziek ten gehore gebracht, speciaal gecomponeerd en gearrangeerd voor slagwerkgroepen. De conga’s, bongo’s, timp toms, hi hatt, beatring, bekkens, guiro, pauken, surdo, het zijn instrumenten die behoren tot de uitrusting van een moderne slagwerkgroep en die dus ook bij Muziekvereniging Servaes veel gebruikt worden. Zuid Europese, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse ritmes staan op het repertoire maar ook met de moderne beats wordt een breed publiek bereikt.

De slagwerkgroep repeteert op maandag van 20.00 – 22.00 uur in De Muziekfabriek. De lessen voor het slagwerk worden verzorgd door slagwerkschool Rhythm Impact. Het geheel staat onder leiding van Tonn van de Veerdonk.