Uitwisselingsconcert 24 maart 2024

TWEE ORKESTEN, ÉÉN DIRIGENT

Op zondagmiddag 24 maart zal er in de muziekfabriek in Dinther een uitwisselingsconcert plaatsvinden tussen Muziekvereniging Servaes en Muziekvereniging Meierijstad. Het bijzondere van dit concert is, dat beide orkesten onder leiding staan van dirigent Hans van der Velden.

Hans van der Velden
Na het succesvol afsluiten van zijn opleiding Directie aan het Hilversums conservatorium in 1988, werd hij in 1989 actief in Oirschot bij de harmonie “Arti et Amicitiae”. Daar heeft hij veel successen geboekt, waaronder in 2008 het behalen van het landskampioenschap in de hoogste klasse.

Muziekvereniging Servaes
Het Harmonieorkest van Muziekvereniging Servaes bestaat uit ongeveer 55 muzikanten. Er wordt wekelijks gerepeteerd op donderdagavond in De Muziekfabriek in Heeswijk-Dinther. Jaarlijks worden verschillende (thema)concerten verzorgd, waarvan het Zomeravondconcert is uitgegroeid tot een zeer drukbezocht evenement. Dit vindt vlak voor de zomervakantie plaats. Aan dit concert wordt medewerking verleend door alle geledingen van de vereniging en een en ander wordt eventueel aangevuld met zang. Ook staan ieder jaar verscheidene themaconcerten centraal zoals bijvoorbeeld Halloween en Passion in Concert.

Muziekvereniging Meierijstad
Muziekvereniging Meierijstad vindt zijn oorsprong in harmonie Nijnsel en muziekvereniging EDB uit Eerde, welke orkesten in 2018 fuseerden en verder gingen onder de nieuwe naam Muziekvereniging Meierijstad. Het harmonieorkest bestaat uit ongeveer 50 leden en zij repeteren iedere dinsdag in De Brink in Eerde. Naast hun passie, het geven van concerten, vervult het orkest graag een maatschappelijke rol tijdens de dodenherdenking, koningsdag en tijdens de openluchtmis in Nijnsel.

Op zondagmiddag 24 maart zullen beide orkesten van zich laten horen in een uniek concert. Beide orkesten zullen afzonderlijk een aantal werken ten gehore brengen, maar zij zullen ook een aantal stukken gezamenlijk spelen.

Het concert begint om 14:00 uur in de Muziekfabriek, Abdijstraat 53 in Heeswijk Dinther. De zaal gaat open om 13.30 uur. Entree is gratis.