Zomeravondconcert 30 juni 2024

Muziekvereniging Servaes presenteert zich tijdens zomeravondconcert

Op zondagavond 30 juni wordt het seizoen van Muziekvereniging Servaes traditioneel afgesloten met het zomeravondconcert. Bij de Muziekfabriek op het achterterrein van de abdij zullen vanaf 18.30 uur de verschillende orkesten van de vereniging zich presenteren. Van de jongste leden op blokfluit, beatring of boomwhacker, tot de ervaren muzikanten op bariton, bongo of bas. Een afwisselend programma met voor elk wat wils.

Het programma begint met de jongste leden. Onder leiding van Arian Deckers zullen de blokfluitklasjes het spits afbijten, waarna achtereenvolgens het opstaporkest en het opleidingsorkest optreden. Daarna is het de beurt aan de Young Drumkids en vervolgens de slagwerkgroep, beide geleid door Tonn van de Veerdonk. Het muzikale programma wordt afgesloten door het harmonieorkest met dirigent Hans van der Velden, dat als eerste een nummer samen met de leden van het opleidingsorkest speelt om daarna haar eigen werk te gehore te brengen.

Tijdens het concert zullen een aantal leden in het zonnetje gezet worden vanwege hun 25- of 40-jarig jubileum. Ook bij het 65-jarig bestaan van de slagwerkgroep wordt stilgestaan, en de Vrienden van Servaes hebben ook weer een financiële bijdrage geleverd waardoor de vereniging weer geholpen is. De Muziekvereniging financieel steunen door lidmaatschap van de ‘Vrienden van Servaes’ is altijd voor iedereen mogelijk en wordt van harte aanbevolen!

Het concert begint om 18.30 uur en al rond 20.30 uur afgelopen zijn. Bij mooi weer, waar we wel vanuit gaan, is het concert buiten. En anders is het in de Muziekfabriek zelf.