Voorspeelochtend 25 februari 2018

25 februari was voor de meeste leerlingen van Muziekvereniging Servaes een spannende dag. Want dit was de dag van de jaarlijkse voorspeelochtend.

Helaas was het deelnemersaantal niet zo heel groot, daarom werd er voor gekozen om geen tijdsplanning te maken, maar alleen een volgorde. Hierdoor was zo’n beetje iedereen vanaf het begin (11:00 uur) aanwezig, en bleef de zaal van de Muziekfabriek tot het einde van het programma mooi gevuld met publiek, en konden de muzikanten ook naar elkaar luisteren.

Mirthe Vos en Laura van Lankvelt beten het spits af voor de slagwerkers, en Femke van Lankvelt voor de blazers. De slagwerkers en blaasmuzikanten wisselden elkaar keurig af tijdens deze morgen. Alle spanningen en zenuwen werden getrotseerd om de jury te laten horen wat ze al in hun mars hebben. Sommige hebben nog maar een half jaar les, en andere al een paar jaar, en zo werd iedereen op zijn of haar niveau beoordeeld door de juryleden, die zeer te spreken waren over de kwaliteit van alle deelnemers.

De jury bestond uit Adri Verhoeven , Hans vd Moosdijk en Arian Deckers. Het laatste optreden deze ochtend werd verzorgd door het opleidingsorkest van onze vereniging, die nog een mini-concert ten gehore brachten. Zij speelden o.a. de muziek van de Efteling attractie Villa Volta. Hierna werden de deelnemers gevraagd om nog één keer met z’n allen op het podium te komen staan, en werden de rapporten en de oorkondes uitgereikt.

Op 22 April wordt het Berhezer solisten concours georganiseerd, en zal dit jaar plaats vinden in onze eigen Muziekfabriek. De jury had ook de taak om een slagwerker en een blazer uit te kiezen , die namens muziekvereniging Servaes mogen deelnemen aan het Berhezer solisten concours. Hiervoor werd voor de slagwerkers het duo Mirthe Vos en Laura van Lankvelt uitgekozen. Voor de blaasmuzikanten werd Sam van Aarle (sax) uitgekozen. En de “wildcard” ging naar Evelien van der Laag (dwarsfluit). De jury kon het zeer waarderen dat een ervaren muzikant zoals Evelien, aan deze voorspeelochtend meedeed, en hopelijk zullen volgend jaar ook andere muzikanten haar voorbeeld volgen.

De leerlingen werden telkens keurig aangekondigd door Loes Vemeltfoort, die de presentatie voor haar rekening nam. Dankzij “schoonschrijfster” Ellen Pouwels, kregen alle deelnemers een mooie oorkonde mee naar huis. De organisatie van deze ochtend was in vertrouwde handen van Martje van den Broek-Konings en Peggie Peters.

We feliciteren alle deelnemers met hun prestaties, en bedanken iedereen die aan deze ochtend heeft meegewerkt.