Slagwerkgroep wint Albert van Zutphen Wisseltrofee

Afgelopen zaterdag 3 november heeft de slagwerkgroep van Muziekvereniging Servaes uit Dinther een unieke prestatie neergezet bij het Jumbo Muziekfestival te Zijtaart. In een onderlinge strijd tussen 8 slagwerkgroepen, behaalden de slagwerkers uit Dinther met 87,0 punten en werden daarmee de winnaar van de dag. Voor het eerst in de 34-jarige geschiedenis van de “Albert van Zutphen Wisseltroffee” mag de beker met de grote oren voor één jaar mee naar Dinther.

Nieuwe koers werpt vruchten af

De Dintherse slagwerkgroep slaagde er onder de vertrouwde leiding van instructeur Tonn van de Veerdonk in deze trofee te bemachtigen. De slagwerkgroep heeft de afgelopen jaren veel nieuwe jeugdleden ingepast en heeft haar doelen bijgesteld. Zo is de nadruk sterk komen liggen op concerten, die een groot enthousiasme en veel spelplezier voor de slagwerkers met zich meebrengen. Deze nieuwe koers werpt nu zijn vruchten af. Want een 1e prijs is natuurlijk een prachtig resultaat. Maar het resultaat krijgt extra glans, als je bekijkt met hoeveel plezier en beleving de slagwerkers dit als team hebben bereikt. Hiermee is voor de slagwerkgroep een stevige basis gelegd voor de komende jaren. Vol vertrouwen gaan zij zich inzetten om deze lijn vast te houden.

Reünie-concert ‘Oldies back on stage’

In 2019 viert de slagwerkgroep van Muziekvereniging Servaes groot feest vanwege het 60-jarig bestaan van de groep. Dit gaat zij vieren met een reünie-concert genaamd ‘Oldies back on stage’. Voormalig slagwerkers worden uitgenodigd enkele weken mee te repeteren om zodoende op 18 mei samen een mooi concert te verzorgen.

Harmonieorkest loopt prijs net mis

Op zondag gingen 9 harmonieën en fanfares met elkaar de muzikale strijd aan bij het Jumbo Muziekfestival. Het harmonieorkest van Muziekvereniging Servaes verzorgde een ijzersterk concert. Met een puntenaantal van 82,25 punten greep het orkest helaas net naast een 1e prijs in de groep van de 2e divisie.

Woord van dank

Tot slot wil Muziekvereniging Servaes de organisatie, de juryleden, alle vrijwilligers en sponsoren bedanken voor het mogelijk maken van het Jumbo Muziekfestival. Natuurlijk ook speciaal dank aan alle supporters die met ons naar Zijtaart zijn afgereisd om te genieten van onze muzikale klanken.

Bekijk hier alle foto’s van het optreden van de slagwerkgroep bij het Jumbo Muziekfestival.