Pluim 2018 voor Lambert van der Ven

Tijdens een goedbezochte algemene ledenvergadering van Muziekvereniging Servaes uit Dinther op donderdag 21 maart jl. werd de Pluim van de vereniging over het jaar 2018 toegekend aan voormalig voorzitter Lambert van der Ven. Lambert heeft zich jarenlang ingezet als bestuurder van deze vereniging.

De Pluim is een erkenning voor jarenlange verdienste voor de vereniging en wordt door het bestuur toegekend op basis van door leden aangereikte nominaties. De leden nomineerden Lambert van der Ven vanwege zijn deskundigheid en grote betrokkenheid bij de vereniging sinds vele jaren. In het begin als zeer betrokken ouder en echtgenoot bij het lidmaatschap van zijn kinderen en vrouw Dionne en sinds 2006 als zeer gewaardeerde bestuurder. De eerste 2 jaar in de rol van secretaris. Daarna hanteerde hij 10 jaar de voorzittershamer van onze vereniging. Lambert heeft in maart 2018 de voorzittershamer neergelegd om een stapje terug te doen. Daarmee kwam een einde aan 12 jaar bestuurlijke inzet door Lambert.

Leden waarderen Lambert van der Ven als mensenmens met talent voor het verbinden van mensen en partijen. Ook is er waardering voor zijn 100% inzet bij diverse commissies, waar hij zichtbaar met volle teugen van genoot. Enkele bijzondere projecten springen uit het oog. Zo stond het zoeken naar een verenigingsgebouw en daarna de verbouwing en inrichting van De Muziekfabriek onder zijn leiding. Ook was hij de kartrekker van de stuurgroep van diverse grote Promsconcerten. En de naamswijziging van Harmonie Sint Servaes naar Muziekvereniging Servaes heeft hij gecoördineerd. Gelukkig is Lambert ook na zijn aftreden als voorzitter nog steeds enorm betrokken bij onze vereniging.

Na afloop van de ledenvergadering werden vele persoonlijke felicitaties en bedankjes aan Lambert overgebracht. Zijn deskundigheid en bestuurlijke inzet kreeg vandaag met de uitreiking van de Pluim een meer dan verdiende waardering voor menselijke betrokkenheid in de vereniging en de gemeenschap.