Onthulling Ereleden-galerij Muziekvereniging Servaes

Met grote trots presenteerde Muziekvereniging Servaes afgelopen zondag 7 oktober tijdens het vriendenconcert ‘Friends for life’ een Ereleden-galerij. Vier niet musicerende Ereleden – Gerard Barten, Martien Deckers, Willy van der Steijn en Joop Traa – hadden de eer om het kunstwerk ten overstaande van een zaal vol muziekvrienden te onthullen.

Ereleden van Muziekvereniging Servaes zijn mensen die zich buitengewoon hebben ingezet voor de vereniging of al meer dan 50 jaar lid zijn. Deze mensen hebben daarom een speciale plek binnen de vereniging. Als blijk van waardering zijn hun namen opgenomen in de Ereleden-galerij, welke een prominente plek krijgt in De Muziekfabriek, het verenigingsgebouw van Muziekvereniging Servaes.

Muziekvereniging Servaes is Ronnie van Grunsven van Beeldengieterij Tenax enorm dankbaar voor het ontwerp, de realisatie en de schenking van de Ereleden-galerij. Het is een prachtig kunstwerk bestaande uit drie notenbalken met muzieknoten die samen een liedje vormen. Een toepasselijk liedje voor elk feestelijk moment: lang zullen ze leven. De muzikanten zetten tijdens de onthulling direct een lang zullen ze leven in. Het publiek zong uit volle borst mee.

De onthulling van de Ereleden-galerij was een bijzonder moment tijdens het vriendenconcert. Maar muziekvrienden waren in groten getale ook naar De Muziekfabriek gekomen om te genieten van mooie muziek. Voor de pauze speelde de slagwerkgroep en na de pauze het harmonieorkest van Muziekvereniging Servaes. Voor beide orkesten was dit concert een try-out voor het Jumbo Muziekfestival op 3 en 4 november in Zijtaart. Het concert was tevens een mooie gelegenheid om Richard van Cleef en Willy Hermans in het zonnetje te zetten wegens hun 40-jarig lidmaatschap.

Bekijk hier alle foto’s van het Vriendenconcert ‘Friends for Life’ of ga naar de website van de Hadeejer.