18 mei: Oldies back on stage – 60 jaar slagwerk in Dinther!

De slagwerkgroep van Muziekvereniging Servaes uit Dinther bestaat 60-jaar en viert groot feest. Op zaterdag 18 mei organiseren de slagwerkers van Muziekvereniging Servaes een feestelijke avond, genaamd ‘Oldies back on stage’.

Wat in het seizoen 1958-1959 begon als een bescheiden drumband is in 60 jaar uitgegroeid tot een volwassen slagwerkroep. Het te spelen repertoire en de instrumenten is in de loop der jaren steeds weer aangepast aan de grote veranderingen in de wereld van de slagwerkmuziek. Waar in het verleden enkel traditionele marsen met de bekende platte trommels en een grote trom werden gespeeld, spelen onze slagwerkers tegenwoordig met een veelvoud van instrumenten een breed scala aan muziek.

Met hun indrukwekkend instrumentarium en hun ritmische klanken stelen de enthousiaste slagwerkers van Muziekvereniging Servaes vaak de show. Zo openden de slagwerkers in 2015 de succesvolle Dinther Proms met een heus slagwerkspektakel op olievaten. Tijdens diezelfde Proms werden ook nummers van bekende DJ’s uit de dance-scene uitgevoerd.

Uiteraard mag het 60-jarig jubileum niet ongemerkt voorbij gaan. Op zaterdag 18 mei nodigen de slagwerkers daarom iedereen uit voor het spetterend jubileumconcert ‘Oldies back on stage’. Vanaf 19.00 uur bent u welkom in De Muziekfabriek, Abdijstraat 53 te Heeswijk-Dinther. Entree is gratis.

Tijdens deze avond zullen niet alleen de huidige slagwerkers van Servaes laten horen wat zij in hun mars hebben, maar ook voormalig leden nemen de drumstokken weer in handen om speciaal voor deze avond een knallend optreden te verzorgen. Ze hebben de afgelopen weken hard gerepeteerd, dus dit optreden wilt u niet missen. Na afloop is er een te gekke afterparty. Kortom: het belooft een gezellige avond te worden waarbij we, onder het genot van muziek en een drankje, mooie slagwerkherinneringen gaan ophalen. Be there!