Lid worden

“Dat klinkt als muziek in de oren” wordt vaak gebruikt als iemand iets leuks te horen krijgt. En zo is het ook. Muziek is heel leuk! Veel mensen luisteren graag naar muziek, maar muziek maken is misschien nog wel leuker. Eerst alleen met je muziekleraar en al heel snel in een groepje, samen muziek maken, dan wordt het echt mooi.

Is dat iets voor jou? Grote kans van wel, want veel jongens en meisjes gingen jou al voor. Zij krijgen elke week op een leuke en ontspannen manier les van een van de muziekdocenten. Ga je een blaasinstrument spelen dan krijg je les van een van de docenten van het Phoenix Cultuur. Wanneer je met slagwerk aan de slag gaat krijg je les van slagwerkinstructeur Tonn van de Veerdonk  of één van zijn collega’s van “Rhythm Impact”. Alle lessen worden verzorgd in De Muziekfabriek in Heeswijk-Dinther.

Wat bieden wij?

Leuk en ontspannen, dat wel, maar er moet ook thuis geoefend worden! Uiteindelijk gaat het erom dat je mee mag en kunt spelen in het grote harmonieorkest of in de A-selectie van de slagwerkgroep van Muziekvereniging Servaes. Iedereen die al bij Muziekvereniging Servaes zit, vindt het leuk dat jij er ook bijkomt.

Daarom bieden wij jou de volgende mogelijkheden:

• Gezellig muziek maken met veel jongens en meisjes van ongeveer jouw leeftijd, vanaf 7 jaar.

• Een muziekinstrument te leen als je dat wilt, maar een eigen instrument mag natuurlijk ook (je krijgt dan korting op de contributie)

• Wekelijks een muziekles van 20 minuten. (later kan dit uitgebreid worden naar 30 minuten)

• Na een jaar les speel je mee in het opstaporkest, waarin je elke twee weken met een kleine groep leert samen te spelen.

• Slagwerkleerlingen gaan na een jaar na de C-selectie, ongeveer twee jaar later naar de B-selectie van de slagwerkgroep, waar wekelijks wordt samengespeeld en af en toe ook opgetreden wordt voor echt publiek.

• Na ongeveer drie jaar les ga je naar het opleidingsorkest, wat elke week repeteert. Zij hebben regelmatig een optreden, waarin ze hun muzikale vorderingen voor een klein publiek tonen.

• Na ongeveer vijf jaar en het behalen van het B-diploma les sluit je je aan bij het grote harmonieorkest of de A-selectie van de slagwerkgroep. Naast wekelijkse repetities zijn er ook regelmatig concerten en concoursen voor een groot publiek. Voor leerlingen op fluit, fagot en hobo geldt dat zij de intentie moeten hebben om door te gaan voor het C-diploma.

• Elk jaar worden speciaal voor de jeugd enkele leuke en gezellige activiteiten georganiseerd, zoals een jeugdkamp en een jeugduitstapje.

Word lid of neem contact op voor een proefles!

Heb je belangstelling voor de opleiding en het spelen bij Muziekvereniging Servaes of wil je graag één of meerdere proeflessen volgen, neem dan contact op met Ellen Pouwels, tel. 0645426741 of mail naar opleiding@muziekverenigingservaes.nl. Voor het slagwerk kun je contact opnemen met Maurice Bissels, tel. 0652073797. Zij kunnen je alles vertellen, ook wat de kosten hiervan zijn, en welke instrumenten we beschikbaar hebben.

Je bent in ieder geval van harte welkom!

Algemene voorwaarden lidmaatschap

• Verenigingsjaar: Het verenigingsjaar loopt van 1 augustus t/m 31 juli.
  • Aanvang lidmaatschap: Het lidmaatschap vangt aan op de datum van aanmelding. De contributie wordt hier pro rato
    op afgestemd. Afwijking van deze regel kan alleen in overleg met het bestuur.
  • Beëindiging lidmaatschap: Beëindiging van het lidmaatschap dient schriftelijk te gebeuren door een opzegging te sturen naar secretaris@muziekverenigingservaes.nl. Opzeggen kan jaarlijks vóór 1 juli (= 1 maand opzegtermijn voor aanvang nieuw verenigingsjaar). Wanneer het lidmaatschap in de loop van het verenigingsjaar wordt beëindigd, blijft het lid zijn lesgeld en contributie voor het volledige verenigingsjaar verschuldigd. Enkel in bijzondere omstandigheden kan het bestuur besluiten af te wijken van deze voorwaarde.