HaFa-project 25 jaar Bernheze – 19 mei

Op 1 januari 1994 werden de gemeenten Heesch, Nistelrode en Heeswijk-Dinther samengevoegd tot 1 gemeente. Vanaf januari 1995 gingen we officieel verder onder de naam Bernheze. Op 1 januari 2019 bestond de gemeente dus 25 jaar. Dat wil de gemeente niet ongemerkt voorbij laten gaan. Samen met inwoners organiseert de gemeente een feestelijk programma voor alle inwoners op zondag 19 mei 2019 in en rondom Natuurtheater de Kersouwe in Heeswijk-Dinther.

Ons harmonieorkest zal op deze dag een rol pakken in het muzikale programma. Wij gaan samen met collega-muzikanten van Fanfare Sint Willibrord uit Heeswijk een bijzonder concert verzorgen. Dit concert is op 19 mei van 12.45 tot 13.30 uur in Natuurtheater de Kersouwe.

Leuk detail: we gaan het muziekstuk Decennium ten gehore brengen. Bij het 10-jarig bestaan van de gemeente Bernheze is Decennium in 2003 door onze voormalige dirigent Eric Swiggers gecomponeerd. Het muziekstuk beschrijft de geschiedenis van Bernheze en haar 6 kernen. Op deze website kun je een uitgebreide toelichting op muziekstuk vinden: https://www.ericswiggers.nl/toelichtingdecennium.html. Het muziekstuk is in 2003 voor het eerst door één groot Bernhezer-orkest uitgevoerd. Veel van onze muzikanten waren toen ook van de partij. Nu 15 jaar later gaan we dus opnieuw één groot Bernhezer-orkest vormen; dit keer onder leiding van onze dirigent Adri Verhoeven.

Meer informatie over het programma deze feestelijke dag: