Muziekvereniging Servaes is op zoek naar een dirigent voor het harmonieorkest

WIE WIJ ZIJN:
Muziekvereniging Servaes uit Dinther is een bloeiende dorpsvereniging die bestaat uit een blokfluitklas, een opstap- en een opleidingsorkest, twee slagwerkgroepen en een harmonieorkest. Het harmonieorkest heeft ongeveer 50 leden in een brede leeftijdsopbouw. De vereniging heeft een clubgebouw met diverse repetitie- en lesruimtes, een gezellige bar en een zaal waarin optredens gegeven kunnen worden.

Naast traditionele optredens zoals serenades en concerten worden er in onze vereniging ook regelmatig nieuwe concepten bedacht en uitgevoerd. Veel succes hebben we gehad met bijvoorbeeld een lokale uitvoering van The Passion, en een Halloween avond. Hierbij wordt samenwerking aangegaan met zangers, koren, figuranten en/of vertellers waardoor er een echte beleving ontstaat.

WAT ZOEKEN WIJ?
We zijn op zoek naar een inspirerende en motiverende dirigent met frisse ideeën die zijn/haar enthousiasme over kan brengen op de leden. Iemand die om kan gaan met muzikanten van verschillende leeftijden en niveaus. Je hebt componerend en arrangerend vermogen op in ieder geval conservatoriumniveau.

Je denkt actief mee in de muziek- en concertcommissie om een divers jaarprogramma samen te stellen waarbij zowel aandacht is voor traditioneel als voor populair werk. Entertainment en thema-concerten nemen steeds vaker de plaats in van klassieke concerten en concoursen.

Uiteraard is er regelmatig afstemming met het bestuur en werk je samen met de dirigenten/instructeurs van de andere orkesten voor het in stand houden van een toekomstbestendige vereniging.

PRAKTISCHE INFORMATIE
De repetities vinden plaats op donderdagavond in ons verenigingsgebouw De Muziekfabriek op het abdijterrein aan de Abdijstraat 53 5473AC in Heeswijk-Dinther. Een proefdirectie maakt deel uit van het selectieproces. Aanvang van de dienstbetrekking is half april 2025.

Provincie: Noord-Brabant
Vereniging: Muziekvereniging Servaes Dinther
Speelniveau: 2e divisie
Repetitie op: donderdag – avond

Stuur je motivatie en CV vóór 1 december naar voorzitter@muziekverenigingservaes.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze voorzitter Marko Konings via 06-11311713 of bovengenoemd mailadres.