Kansen voor kinderen in Bernheze via Jeugdfonds Sport & Cultuur Brabant

Voor ouders in Bernheze die geen geld hebben om hun kinderen lid te maken van een club, biedt het Jeugdfonds Sport & Cultuur Brabant uitkomst. Dit fonds maakt het mogelijk dat kinderen uit gezinnen met financiële zorgen toch mee kunnen doen aan sport en cultuur.

Het Jeugdfonds is beschikbaar voor kinderen van 0 tot 18 jaar, of ze nu willen sporten of bijvoorbeeld muziekles willen volgen bij Muziekvereniging Servaes.

Aanvragen en aanmelden
Het aanvragen van ondersteuning bij het Jeugdfonds is eenvoudig. Ouders kunnen zich melden via de website www.kieseenclub.nl  of terecht bij organisaties zoals Ons Welzijn, Vluchtelingenwerk, Cello Zorg, Verdihuis en Actief Bernheze.

Aangemeld en dan?
Zodra een aanvraag is ingediend, ontvangen ouders binnen drie weken bericht of ze hun kind kunnen aanmelden voor training of lessen. Het Jeugdfonds Sport & Cultuur Brabant betaalt de contributie of het lesgeld direct aan de club of lesgever. Daarnaast kunnen ouders tegoedbonnen krijgen voor bijvoorbeeld sportkleding.

Meer informatie
Wilt u alles nog eens rustig nalezen of meer informatie?  Ga naar de website van het Jeugdfonds Sport & Cultuur Brabant.