Laden Evenementen

Via Abt Denis Hendrickx is bij ons een verzoek binnengekomen voor een optreden op zondag 29 juli. Het belooft een heel bijzondere dag te worden. Even wat toelichting: van 22 juli tot en met 4 augustus komt het Generaal Kapittel (algemeen internationale bestuur van de orde van de Norbertijnen ) bij elkaar. Elke zes jaar vindt zo’n vergadering plaats. Dit keer in Rolduc/Kerkrade. Op zondag 29 juli komt het hele gezelschap (120 norbertijnen; mannen en vrouwen) naar Heeswijk toe. Dit is een unieke gebeurtenis, want het is voor het eerst in de bijna 900-jarige geschiedenis van de Abdij van Berne dat het Generaal Kapittel naar Heeswijk komt! Het is een groots gebeuren dat vertegenwoordigers uit de hele wereld naar Heeswijk komen. Graag zou de Abdij van Berne haar gasten op gepaste wijze ontvangen.

Voorlopig ziet het programma van die dag er als volgt uit:

• 10:00 uur = Aankomst Generaal Kapittel bij Abdij van Berne.
  • 10:30 uur = Eucharistieviering in de abdijkerk.
  • 12:00 uur = Maaltijd voor de gasten in de abdijgangen/refter
  • 13:15 uur – 14:45 uur = Felicitaties, ontmoeting en presentatie van nieuwe bier ‘Generaal Abt’. Heel bijzonder want drie dagen voor de 29e wordt door het Generaal Kapittel in Rolduc een nieuwe Generaal Abt gekozen.

Voor die laatste anderhalf uur vraagt de Abdij van Berne graag de medewerking van Muziekvereniging Servaes. Zij vragen ons de nieuwe Generaal Abt te feliciteren met een serenade. Wij vinden dit een prachtig moment om onze vereniging te presenteren aan een internationaal publiek en zouden graag met een groep muzikanten acte de présence geven. Het Sint Barbara Gilde van Dinther is gevraagd een vendelgroet te brengen. En Proeflokaal  Berne zal haar nieuwe biertje overhandigen aan de nieuwe Generaal Abt. In overleg met al deze partijen zal het programma nog nader ingevuld worden. Maar noteer zondag 29 juli van 13:15-14:45 alvast in je agenda!

De Abdij van Berne en Proeflokaal Berne zorgen voor consumpties voor onze muzikanten, dus je kan die middag meteen het nieuwste Berne Abdij biertje proeven. Een primeur!

Meer informatie over het Generaal Kapittel is te vinden op: www.generalchapter2018.org

Meer informatie: Myrtille Verhagen, secretaris, 06-21633503 of secretaris@st-servaes.nl.

Deel dit evenement!